Usuwanie filtrów DPF/FAP przebiega w nastepujących krokach:
- Wykonujemy diagnozę mającą na celu potwierdzić konieczność usunięcia filtra cząstek stałych.
- Obudowa filtra wraz z filtrem jest wyjmowana z samochodu i przenoszona na oddzielne stanowisko.
- Po otwarciu obudowy (w niewidocznym dla oczu miejscu) wkład filtra zostaje z niej usunięty, a pusta przestrzeń po nim jest odpowiednio wyciszana. Katalizator pozostaje na miejscu, tak samo jak przewody i czujniki.
- Miejsce otwarcia obudowy jest estetycznie zaspawane, spawy dodatkowo są szlifowane, a cała obudowa lakierowana.
- W międzyczasie korekcie ulega oprogramowanie sterownika samochodowego. W zależności od typu komputera wykonujemy tą czynność za pośrednictwem złącza OBD II lub bezpośrednio na sterowniku.
- Po zakończeniu montażu i uruchomieniu silnika wykonujemy ponownie diagnozę celem sprawdzenia, czy samochód zachowuje się prawidłowo i nie posiada innych ukrytych usterek. Możliwe jest także, po wykonaniu usługi, sprawdzenie parametrów pracy silnika takich jak moc i moment obrotowy na naszej hamowni podwoziowej.
Uwaga!
W ostatnim czasie pojawiło się wiele "atrakcyjnych cenowo" ofert usuwania filtrów przez przypadkowe firmy. W większości przypadków taka usługa polega na całkowitym wyłączeniu w sterowniku rejestrowania błędów. Często wsady sterowników modyfikowane są za pomocą programów typu ECUSafe lub Volta. Po takiej operacji sterownik faktycznie nie będzie rejestrował błędu związanego z niewłaściwą pracą filtra DPF/FAP, ale również nie będzie rejestrował innych usterek związanych z nieprawidłową pracą silnika. Taki sposób usunięcia filtra powoduje, że w przypadku wystąpienia nieprawidłowej pracy silnika, przeprowadzenie jego diagnostyki będzie niemożliwe (brak zapisanych kodów błedów). Silnik będzie pracował w trybie awaryjnym, a komputer diagnostyczny nie wykaże żadnej usterki.
Nie korzystamy z programów ECUSafe, Volta itp. Program sterujący modyfikujemy w całości własnoręcznie w firmie MDM tuning.